Droog, droger, droogst, maar wel mooie rotsen!

20 juni 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Hier is eindelijk weer een nieuw reisverhaal. Door slechte wifi konden we de laatste dagen wel af en toe iets whattsappen of op facebook plaatsen, maar foto's uploaden in deze blog faalde miserabel. Daarom vandaag een update van 17 juni t/m 20 juni, have fun!

17 Juni: Grand Canyon
Vanuit de Feather Lodge in Tusayan zijn we vandaag met een jeep tour het Grand Canyon National Park gaan ontdekken. We wilden eerst een helikopter vlucht maken boven de Canyon, maar de prijzen waren zo schrikbarend duur dat we die toch overgeslagen hebben. De jeeptour was qua prijs kwaliteit ook echt te duur, maar we hebben wel plezier gehad met de tour gids, Sara. Super enthousiast en een beetje prettig gestoord ;) Prachtige uitzichten gezien en van Sara gehoord wat de beste plek voor de sunset is. Tussendoor even terug naar het hotel, boodschapje doen, lunchen, powernap, et cetera. Hierna terug naar het park gegaan met de rental car en samen de sunset in de canyon meegemaakt, super mooi en romantisch! Oh en er liepen ook o.a. mountain lions en elanden in het park rond. Van die laatste hebben we 1 mannetje (die helaas niet goed op de foto staat) en een aantal vrouwtjes + 1 kleintje gezien, lief!
Zie hieronder een foto impressie van deze dag:
OVERDAG:
uitzicht 1 uitzicht 2 uitzicht 3 uitzicht 4 uitzicht 5 uitzicht 6 uitzicht7 Vrouwtjes eland Dessert view watchtower samen voor uitzicht

SUNSET:
Laura1 Begin sunset Assasin Daan2 sunset1 in de zin Laura sunset 2 sunset 3

18 juni: Monument Valley
Na de prachtige Grand Canyon dag zijn we in bed gecrashed en na een heerlijke nacht slapen fris en fruitig op weg gegaan richting Monument Valley. Het landschap was al droog, maar nu werd het gort droog en rotsachtig en rood/ oranje. Zand en rotsen overal en enkel de hele stevige die hard planten die de droogte konden weerstaan. Onderweg veel wilde paarden gezien, ook paarden die eigendom zijn van de Navajo indianen. On the road zagen we al de mooie Mesa's en we konden niet wachten om Monument Valley park in te gaan, (welke wordt bewoond door de Navajo indianen). Ik had heel graag paardgereden door dit waanzinnige gebied, maar rekening houdend met Daan, (en het feit dat we al gereserveerd hadden), gingen we per grote Jeep de omgeving door. We hadden een prive tour want behalve ons en de Navajo gids ging er niemand mee, super fijn! Weer prachtige plaatjes kunnen schieten en we hadden echt een wild westen gevoel hier. Droger kan het niet worden, maar mooier bijna ook niet ;) We sloten af in een prachtig hotel in Mexican Hat waar af en aan 35 mensen wonen en waar we uitzicht hadden op de San Juan river en verder enkel rotsen, rotsen en nog meer rotsen. Hier weer een ' kleine' :p foto impressie van deze dag:

IMG-20140618-WA0022 IMG-20140618-WA0030 IMG-20140618-WA0028 DSC_5852 DSC_5832 DSC_5822 DSC_5815 DSC_5855 DSC_5859

19 juni: Antelope Canyon
Vandaag zijn we aangekomen in Page, vlakbij Lake Powel. De reis erheen ging vlot en weer gepaard met droogte, paarden, geiten, schapen en many rocks. Te vroeg bij het hotel, koffers opslaan en Page in om te shoppen en te lunchen. Toen we de kamer in kwamen blij verrast met de grootte en de luxe, (magnetron, koelkast, 2 grote bedden, ruimte om te ballroom dansen). Helaas in de avond niet meer zo blij toen we om middernacht de receptie moesten bellen om het lawaai boven ons te laten stoppen. Dit lukte, maar slechts tot 06.45 uur in de ochtend toen ze vrolijk weer begonnen met rennen, springen, gillen, bonken en de kamer op zijn kop zetten. Dan maar gebruik maken van deze tijd en de blog updaten :) :)  Ze hebben trouwens ook een heerlijk zwembad en whirlpool hier waar we dankbaar gebruik van gemaakt hebben!
Echter..... voor de nacht hadden we nog een hele dag te besteden en zijn we om 16.00 uur meegegaan met een tour naar de Antelope Canyon. Echt helemaal geweldig, zeker voor mijn foto obsessie ;) de mooiste foto's staan op de camera maar Daniel heeft ook echt hele mooie gemaakt, die ik hieronder graag met jullie deel, goed gedaan Daan!! ;)

IMG-20140619-WA0014 IMG-20140619-WA0017 IMG-20140619-WA0018 IMG-20140619-WA0019 IMG-20140620-WA0001

20 juni: Op naar Bryce!
.....en dan zijn we weer bij vandaag. We gaan zo uitchecken en zoals de titel zegt op weg naar Bryce Canyon met wederom oranje-rode rotsen in vreemde pilaar achtige formaties. Volgens mij weer gratis wifi daar, maar we beloven niks ;) tot de volgende update!

Groetjes uit het zonnige Amerika

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade