Bye bye New York, en hallo Hollywood en Laughlin!

16 juni 2014 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Na even wifi-loos geweest te zijn ga ik de blog vandaag weer updaten. Genoeg te vertellen en veel te vel foto's gemaakt, dus ga er maar goed voor zitten.  De mooiste foto's staan overigens natuurlijk op de camera en die zien jullie als we thuis zijn.

Zaterdag was het bye bye new York en zijn we met een yellow cab richting JFK airport gegaan.

Taxi Bye bye New York

De vlucht duurde nog best lang, ruim vijf uur, en met het regelen van de auto erna kwamen we pas rond 17.00 uur aan in het hotel in Los Angeles. De auto werd een Toyota Prius met navigatie, dat was de auto die op dat moment beschikbaar was. Lekker zuinig en laat ze nou ook nog eens heel mooi rood zijn :-)

The ride In de auto

Daniel was een beetje zenuwachtig omdat hij nooit een automaat gereden heeft, maar al snel scheurde hij ermee weg. Het hotel zag er goed uit en we hadden een heerlijk ruime kamer.

Hotelkamer Lobby

Na een vreselijk rumoerige nacht door dunne muren en asociale mensen zijn we zondagochtend met gierende banden weggegaan. We hebben even kort een stukje dure huizen gekeken in Beverly Hills:

Beverly Hills Weer Beverly Hills Beverly Hills uitzicht over Hollywood

Hierna hebben we een bezoekje gebracht aan Hollywood. Erg leuk om eens te zijn geweest. Het was wel zondag dus vrij rustig maar we hebben toch de nodige spidermans, supermans en zelfs Jack Sparrow kunnen zien. Uiteraard de walk of fame afgegaan, de cement handen en voeten van celebs bekeken en het Chinese theater gezien.

Chinese Theater DSC_5225 DSC_5223 Depp Hollywood

Zelfs Tonkie heeft een ster in de walk of fame kwamen we achter, ik pas in de zwemvliezen van Donald Duck en ja hoor, ook Daan heeft zijn handafdruk achter gelaten in Hollywood, (Clooney).

Etta James Donald Duck Clooney

Toen begon de vijf uur durende rit naar Laughlin, met mooie uitzichten over prachtig landschap onderweg. Het landschap werd steeds droger en warmer en toen we onderweg bij een toilet (die eens in de 60 mijl beschikbaar komt) liepen we echt tegen een warmte muur aan toen we uitstapten. Tevens stond er een fikse, hete wind waarvan je bijna omviel, zo gek.

Droogte Daan   Droogte Laura

In Laughlin zaten we in het Aquarius hotel, super groot, met zwembad en een compleet casino op de begane grond. Helaas was de wifi zo belachelijk duur dat we toen het online zijn maar even opzij gezet hebben. We hebben heerlijk gezwommen, gegeten (en in contact gekomen met een super leuk ouder stel dat daar woont), even het casino in geweest en heeeeeeeerlijk geslapen. Prima kamer met prachtig uitzicht over de Colorado River.

Aquarius hotel  DSC_5404 DSC_5406 DSC_5411

' s morgens op tijd uitgecheckt, een morning burrito gegeten in de shopping mall, (ze hebben hier echt geen normaal eten in de ochtend :/) en een beetje geshopt. Rare winkels en een hoog dead rising gehalte voor degenen die dat kennen ;-) Nog wat shots buiten gemaakt en toen aan de rit richting Grand Canyon begonnen.

DSC_5416 Outlet store IMG-20140616-WA0034 IMG-20140616-WA0032

Onderweg naar de Canyon kwamen we echt vanalles tegen, elke tien minuten kreeg je weer een ander uitzicht. We gingen an rotsen, tot droogte, tot bossen, tot zandvlaktes, et cetera. Daarnaast koeien en big ass kraaien gezien (en die laatsten zaten heerlijk karkassen aan de kant van de weg op te peuzelen) maar ook de een na de andere mooie roofvogels. Laat ik ook niet de tumble weed vergeten, die waren er in overvloed. Stevige wind wederom ook hier.

DSC_5519 DSC_5495 DSC_5483 DSC_5464 DSC_5461 DSC_5458

Onderweg even gestopt op route 66 en gegeten bij het maffe Roadkill cafe, waar het motto was 'If you kill it we grill it' :-) het menu was ook hilarisch en het eten was slecht maar lekker en veeeeeel :-o

Roadkill café 1 Roadkill café 2 Roadkill café 4 Roadkill café 3 DSC_5511

Nu zijn we in de red feather lodge vlakbij de grand canyon. Weer een prima hotel waar we even rust nemen nu, ( Daan een powernap en ik eindelijk de blog bijwerken). Straks even rondlopen, misschien alvast even het vistors center opzoeken en dan op tijd in bed voor een vroege ochtend grand canyon, woohoo!

Tot snel weer lieve mensen, groetjes van ons!

1. Marie Jose:
    17 juni 2014
    We hebben het gevoel, dat we een beetje met jullie mee reizen. Ik weet niet of we nog veel kunnen reageren, want wij gaan donderdag naar Venetië en zondag een cruise op de Middellandse Zee. Als we wifi hebben, hoor je natuurlijk ook onze avonturen. Liefs van Papa en Mama.
  2. Laura:
    17 juni 2014
    leuk dat jullie ons zo volgen :) ik wens jullie ook een heel fijne vakantie toe, geniet ervan!

Liefs, Laura
  3. Marie Jose:
    17 juni 2014
    Lieve alle2, ik weet, dat jullie opgegeven hebben dat jullie op honeymoon zijn. Heeft jullie dat nog iets opgeleverd in de hotels?? Zou toch wel leuk zijn. Liefs, Papa en Mama.
  4. Laura:
    20 juni 2014
    Haha nog niet, wel zijn mensen heel enthousiast als we het vertellen! Hoe is het in Venetie?
  5. Marie Jose:
    20 juni 2014
    Lieve Laura en Daan, wij zitten héérlijk hier. Genieten volop van alles wat Venetië te bieden heeft. Ook een stad voor jullie om eens te bezoeken. Papa vindt het ook geweldig met al die kerken. We hebben er vandaag weer heel wat gezien. Maar gewoon lopen hier is al leuk met al die bruggetjes en pleintjes. Ik ga ook nog even het volgende blog lezen want dat zag ik ook op de mail. Liefs.
  6. Laura:
    20 juni 2014
    Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik ken Venetië inderdaad, maar Daniel een keer hier mee naartoe meenemen is zeker geen slecht plan ;)